everis crea un centre d'excel·lència de Robotic Process Automation (RPA)
dimarts, 11 abril, 2017 - 02:00

everis ha creat un centre d'excel·lència per a l'automatització de processos mitjançant robòtica (RPA, per les sigles en anglès). Des del nou centre, ubicat a Madrid, es liderarà la transformació de les operacions en matèria d’RPA dels clients de la consultora a Europa i Llatinoamèrica, i formarà part de l'ecosistema RPA i d'Intel·ligència Artificial del grup NTT Data.

En l'actualitat, el centre d'excel·lència d’RPA està format per 50 persones, però està previst que per a finals de 2017 l'equip augmenti a 150 professionals. Es tracta d'un equip multidisciplinari compost per professionals de diferents àrea de la companyia amb alt coneixement i experiència en Transformació d'Operacions, Gestió del Canvi i Tecnologies RPA.

Per Ramón de la Rivaherrera, responsable d’RPA d'everis, "l'objectiu d'aquest centre d'excel·lència és utilitzar la tecnologia RPA per ajudar les persones i les empreses a ser més eficients. Els robots poden encarregar-se de realitzar les tasques administratives menys productives, permetent a les persones centrar-se en tasques de valor afegit que millorin el negoci de les seves companyies."

Per la seva banda, Francisco Noblejas, soci responsable de BPO d'everis, creu que "l'automatització està transformant el model de negoci de l'externalització de processos (BPO). La creació d'aquest centre d'excel·lència d’RPA respon, per tant, a aquesta nova realitat i serà una eina clau per oferir als nostres clients solucions que responguin a les seves necessitats de BPO en el futur".

Coneixement local, solucions globals

El 2016 everis va començar a emprendre la seva transformació interna, convertint-se en una de les primeres empreses espanyoles en la utilització de les últimes tecnologies de robòtica per millorar els seus processos interns. Aquesta experiència ha estat fonamental per poder traslladar el coneixement als clients de la consultora.

En aquest sentit, el nou centre d'excel·lència exportarà el coneixement i la pràctica d'everis a nivell global, aprofitant les capacitats de la companyia en termes de pensament innovador i excel·lència en l'àmbit, tant d'RPA com d'Intel·ligència Artificial.

Amb aquesta finalitat, dins el nou centre d'excel·lència també s'ha desenvolupat un laboratori per crear noves solucions, utilitzant Intel·ligència Artificial, que aportin majors ratis d’efciència a les operacions dels clients de sectors com banca, assegurances, indústria, telecomunicacions o companyies de serveis públics, entre d'altres.