everis incrementa la seva facturació un 14% fins als 1.173 milions d'euros
dilluns, 16 juliol, 2018

everis ha aconseguit els 1.173 milions d'euros de facturació en el seu últim exercici fiscal (de l'1 d'abril de 2017 al 31 de març de 2018), fet que suposa un creixement del 14%. La companyia va obtenir també un EBITDA de 92 milions d'euros.

El creixement del negoci d’everis respon a la capacitat per donar resposta als projectes de transformació digital dels clients, gràcies a l'evolució de la consultora en el desenvolupament de nous productes i a la creació d'aliances amb l'ecosistema innovador. En aquesta línia, la companyia va inaugurar aquest any el seu Living Lab, un espai dissenyat per impulsar la innovació a través de la cocreació amb treballadors, clients, partners tecnològics, emprenedors i institucions acadèmiques.

Així mateix, l'increment de les xifres de negoci se sustenta principalment en el talent. La consultora ha incorporat durant l'exercici fiscal 2017 a 3.000 nous professionals i en l'actualitat compta amb més de 21.000 a tot el món. La companyia, per tant, segueix ferma en el seu compromís amb la generació d'ocupació qualificada i estable, i amb la formació dels professionals. En concret, everis ha invertit, a través de la seva universitat corporativa, dotze milions d'euros en la formació interna dels seus professionals.

L'anàlisi dels resultats per sectors reflecteix també la profunda especialització per negocis de la consultora. En aquest sentit, l'àrea de banca representa el 33% de la facturació, seguida de sector públic i sanitat (18%), indústria (16%), telecomunicacions (15%), utilities (10%) i assegurances (8%).

Per tipus de serveis, la companyia consolida la seva aposta pels projectes d'estratègia i transformació digital, la qual cosa ja suposa el 30% dels ingressos, serveis de consultoria de tecnologies de la informació (25%) i els grans contractes d’outsourcing i BPO, que representen el 45%.

Europa: mercat en creixement

El mercat europeu segueix sent el principal motor del creixement de la consultora. En aquest últim exercici fiscal va aconseguir una facturació superior als 850 milions d'euros, fet que representa un augment del 22% enfront de l'any anterior. Espanya es manté com el mercat amb un major volum d'ingressos, amb un increment del 10% per superar els 600 milions d'euros, basat en el desenvolupament de processos de transformació de negoci per a clients mitjançant solucions i tecnologies digitals generades a través de la xarxa de centres d'excel·lència i innovació de la consultora al país.

L'evolució de la resta de països europeus també ha estat molt positiva i reforça la presència del grup everis a Europa. Benelux va tancar l'exercici amb 73 milions d'euros (un 40% més) gràcies a l'augment de projectes desenvolupats per a les principals institucions europees. Regne Unit, per la seva banda, va créixer un 53% fins als 54 milions d'euros - 48M£-. En el cas d'Itàlia, la facturació va superar els 58 milions d'euros, cosa que representa un increment del 24%, mentre que Portugal va arribar fins als 26 milions d'euros (16%).

Amèrica: aposta pel talent local

Al mercat americà everis va tancar l'exercici fiscal amb uns ingressos superiors als 315 milions d'euros. Aquests resultats reflecteixen l'aposta d’everis pel coneixement i el talent local en totes les geografies on la consultora està present: Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic, Perú i els Estats Units.

Per països, Xile i Argentina són els mercats que presenten major creixement a la regió amb uns ingressos de 70 i 15 milions d'euros, respectivament. Brasil, per la seva banda, es manté com el país amb major volum, amb un total de 79 milions d'euros, mentre que el Perú va augmentar la seva facturació un 22% fins als 60 milions d'euros.

Accedeix a la infografia amb els resultats.