JLL aplica ‘blockchain’ de forma pionera en la verificació de les taxacions immobiliàries, una iniciativa en la qual col·labora everis
dimecres, 27 juny, 2018

JLL, empresa de serveis professionals i gestió d'inversions especialitzada en el sector immobiliari, ha presentat avui un projecte pioner al mercat, pel qual aplicarà per primera vegada la tecnologia blockchain a les taxacions immobiliàries que realitza l'àrea de Valoracions de l’empresa i que permetrà simplificar el procés de verificació i garantir la seguretat de les dades per tots els implicats d'una manera molt més ràpida.

Aquesta iniciativa desenvolupada a Espanya, en col·laboració amb everis, podrà traslladar-se posteriorment a altres oficines a nivell mundial de la consultora. Aquesta iniciativa està impulsada per JLL en un moment clau per al sector, ja que conflueixen dos factors determinants. D'una banda, l'existència d'una creixent demanda de taxacions de particulars que aporten als bancs en el procés de sol·licitar una hipoteca, doncs permetrà a les entitats bancàries verificar la veracitat dels informes de forma immediata, enfront de processos manuals que s'usen en l'actualitat i retarden la validació.

D'altra banda, com a segon factor cal ressaltar el reforç de les exigències en el tractament de les dades de caràcter personal després de l'entrada en vigor de la nova llei de protecció de dades, i que gràcies a l'aplicació de  blockchain al procés de verificació, podrà complir-se de forma estricta i amb menors costos.

“Gràcies a la visió de JLL s'ha dut a terme un projecte molt pragmàtic i tangible, que permet posar en practica la tecnologia blockchain amb una aportació de valor molt clar per als clients de JLL, simplificant i donant-li una traçabilitat explicita al multiús de les taxacions immobiliàries realitzades per JLL en els típics 6 mesos de validesa d'una taxació”, explica Pablo Carbajo, soci de la unitat de Real Estigues d’everis.

Amb això, everis pretén fer un pas més en la seva aposta per liderar la digitalització del sector immobiliari com a element disruptor del mercat.